Rubens
Világhíres festők
- ISBN:
ISBN 978-963-09-7364-9 - KIADÓ:
Kossuth Kiadó - OLDALSZÁM:
kb. 90 oldal
Az e-könyv a Kossuth Kiadó által nyomtatásban megjelentetett nagysikerű Világhíres festők című sorozat azonos című kötetének szöveganyagát tartalmazza, az illusztrációk nélkül.
Peter Paul Rubens nevét világszerte ismerik: a XVII. századi németalföldi festő megkerülhetetlen alakja az európai művészetnek, életművét általánosan mérföldkőnek tekintik földrészünk kultúrájának fejlődésében. Az emberi létezés és az élet mindennapi mozzanatainak spontán, eleven ábrázolásmódja révén festményei szuggesztív, autentikus esztétikai jelenséggé emelik Rubens művészetét.
Úgy tűnik, a XVII. század végén Rubens művészete nem kapott olyan kitüntetett figyelmet, mint a későbbiek folyamán. Ez különös ellentmondásnak tűnik, hiszen közvetlen kortársai a „század Apellészeként” ünnepelték. Az 1640-ben bekövetkezett halálát követő évtizedek folyamán azonban fokozatosan fakulni kezdett az életében őt övező európai dicsfény. A fordulat bizonyára főként az európai politikai helyzetnek a XVII. század második felében lezajlott átalakulásával magyarázható. A század első fele a formálódó nemzetek és abszolút monarchiák kora volt, amikor az európai társadalmak öntudatuk és nemzeti egységük kifejezésére törekvő különböző rétegei természetszerűleg magukénak érezhették Rubens zseniális művészi újításait.
Peter Paul Rubens nevét világszerte ismerik: a XVII. századi németalföldi festő megkerülhetetlen alakja az európai művészetnek, életművét általánosan mérföldkőnek tekintik földrészünk kultúrájának fejlődésében. Az emberi létezés és az élet mindennapi mozzanatainak spontán, eleven ábrázolásmódja révén festményei szuggesztív, autentikus esztétikai jelenséggé emelik Rubens művészetét.
Úgy tűnik, a XVII. század végén Rubens művészete nem kapott olyan kitüntetett figyelmet, mint a későbbiek folyamán. Ez különös ellentmondásnak tűnik, hiszen közvetlen kortársai a „század Apellészeként” ünnepelték. Az 1640-ben bekövetkezett halálát követő évtizedek folyamán azonban fokozatosan fakulni kezdett az életében őt övező európai dicsfény. A fordulat bizonyára főként az európai politikai helyzetnek a XVII. század második felében lezajlott átalakulásával magyarázható. A század első fele a formálódó nemzetek és abszolút monarchiák kora volt, amikor az európai társadalmak öntudatuk és nemzeti egységük kifejezésére törekvő különböző rétegei természetszerűleg magukénak érezhették Rubens zseniális művészi újításait.