Dürer
Világhíres festők
- ISBN:
ISBN 978-963-09-7361-8 - KIADÓ:
Kossuth Kiadó - OLDALSZÁM:
kb. 90 oldal
Az e-könyv a Kossuth Kiadó által nyomtatásban megjelentetett nagysikerű Világhíres festők című sorozat azonos című kötetének szöveganyagát tartalmazza, az illusztrációk nélkül.
Korának más művészeivel ellentétben Dürer életéről, művészi fejlődéséről, életművének hatásáról viszonylag sok információval rendelkezünk. Tizenhárom éves korában már készített ezüstvesszővel is rajzokat, amely semmilyen javítást nem tesz lehetővé, és azokat utólag feliratokkal látott el. Ezzel a technikával készítette el első, tizenhárom éves korából származó Önarcképét. Húszéves kora körül fametszetek készítésében kamatoztatta briliáns tehetségét, bár ekkoriban készített fametszetsorozatait gyakran más művészeknek tulajdonítják.
A huszonnégy éves Dürer nem csak az 1494-ben megjelent, Bolondok hajója című műhöz készített híres illusztráló metszetsorozatot hagyta ránk, de egyúttal első rézkarcait is. Később hosszabb időkre kénytelen volt másodrendű művészi feladatokkal foglalkozni, hogy teljesítse a császár megrendeléseit. Mindeközben folyamatosan összemérte magát az itáliai mesterekkel, akiktől sokat tanult, anélkül hogy valaha is „másolta” vagy „reprodukálta” volna műveiket.
Korának más művészeivel ellentétben Dürer életéről, művészi fejlődéséről, életművének hatásáról viszonylag sok információval rendelkezünk. Tizenhárom éves korában már készített ezüstvesszővel is rajzokat, amely semmilyen javítást nem tesz lehetővé, és azokat utólag feliratokkal látott el. Ezzel a technikával készítette el első, tizenhárom éves korából származó Önarcképét. Húszéves kora körül fametszetek készítésében kamatoztatta briliáns tehetségét, bár ekkoriban készített fametszetsorozatait gyakran más művészeknek tulajdonítják.
A huszonnégy éves Dürer nem csak az 1494-ben megjelent, Bolondok hajója című műhöz készített híres illusztráló metszetsorozatot hagyta ránk, de egyúttal első rézkarcait is. Később hosszabb időkre kénytelen volt másodrendű művészi feladatokkal foglalkozni, hogy teljesítse a császár megrendeléseit. Mindeközben folyamatosan összemérte magát az itáliai mesterekkel, akiktől sokat tanult, anélkül hogy valaha is „másolta” vagy „reprodukálta” volna műveiket.