Gustav Klimt
Világhíres festők
- ISBN:
ISBN 978-963-09-7353-3 - KIADÓ:
Kossuth Kiadó - OLDALSZÁM:
kb. 90 oldal
Az e-könyv a Kossuth Kiadó által nyomtatásban megjelentetett nagysikerű Világhíres festők című sorozat azonos című kötetének szöveganyagát tartalmazza, az illusztrációk nélkül.
„Hogy mely témák foglalkoztatnak a festészetben? Az önarcképkészítés semmiképpen. A többi ember, és közöttük is főleg a nők...” - vallotta Gustav Klimt, akinek képei egészen sajátos, varázslatos hangulatot teremtenek. E mélységesen érzéki, erotikus festmények az élvezetek és a fényűzés világába ragadják el szemlélőjüket, távol a posztmodern világ ridegségétől, egy vonzó, idealizált képzeletbeli tájra. A környezetre szinte semmilyen jel nem utal, hogy akár csak egy pillanatra is kizökkentsen bennünket a festő által teremtett arc- és tájképek, allegóriák hermetikusan zárt világából. A keleti civilizációk ihlette színek és formák - Klimt a japán, az ókori egyiptomi és a bizánckori Ravenna művészetének rajongója volt - egy kétdimenziós térbe ágyazódnak, amely mögött nincsenek perspektivikus távlatok. E stilizált, zárt és megbonthatatlan egységet létrehozó képi világ központjában valóban a női test csodája áll a maga érzékiségében és szentségében.
„Hogy mely témák foglalkoztatnak a festészetben? Az önarcképkészítés semmiképpen. A többi ember, és közöttük is főleg a nők...” - vallotta Gustav Klimt, akinek képei egészen sajátos, varázslatos hangulatot teremtenek. E mélységesen érzéki, erotikus festmények az élvezetek és a fényűzés világába ragadják el szemlélőjüket, távol a posztmodern világ ridegségétől, egy vonzó, idealizált képzeletbeli tájra. A környezetre szinte semmilyen jel nem utal, hogy akár csak egy pillanatra is kizökkentsen bennünket a festő által teremtett arc- és tájképek, allegóriák hermetikusan zárt világából. A keleti civilizációk ihlette színek és formák - Klimt a japán, az ókori egyiptomi és a bizánckori Ravenna művészetének rajongója volt - egy kétdimenziós térbe ágyazódnak, amely mögött nincsenek perspektivikus távlatok. E stilizált, zárt és megbonthatatlan egységet létrehozó képi világ központjában valóban a női test csodája áll a maga érzékiségében és szentségében.