Shaderprogramozás

Grafika és játékfejlesztés DirectX-szel

Olvass bele!
Óriási igény jelentkezett egy igencsak aktuális témakör feldolgozására, amely nélkül egyre nehezebb elképzelni a játékfejlesztést. A shaderekről van szó, amelyek teljességgel leváltották a rugalmatlan, rögzített műveleti sorrendű csővezetéket, amely a grafikus processzor vezérlését állapotokon keresztül valósította meg. Utóbbit a Microsoft teljességgel leváltotta a DirectX 10-es verziójától felfele, és a Microsoft Xbox 360-as konzoljára sem fejleszthetünk már alkalmazást a régi jó "Fixed Function Pipeline" támogatásával.

A játékfejlesztők talán a legkreatívabbak a programozók között. Nehezen tűrik, ha korlátozzák a kreativitásukat. Korábban port-szinten programozták a grafikus chip-eket, és mai szemmel hihetetlen hatásokat csalogattak elő az immár kőkorszakinak számító EGA- és VGA- kártyákból. Aztán jött a szép új világ – Windows95 és 3D-gyorsítók; az assembly-tudásnál egyszer csak fontosabb lett néhány keretrendszer-API és az objektum-orientáltság ismerete.
Azonban viszonylag gyorsan mindenkinek – játékosoknak és fejlesztőknek egyaránt – elege lett a matt, műanyag hatású képi világból, amely a játékokból visszaköszönt. Törvényszerű volt a tehát változás. Az idő kereke kisvártatva átfordult: gyakorlatilag újra felismertük, hogy sokkal többet ki lehet hozni a vasból, ha az ő nyelvét beszéljük.
A mai fejlesztő helyzete azonban sokkal jobb, hiszen a hardver-közeli szintaxis helyett egyből valamelyik magas szintű shader-nyelvvel kezdheti, és a tényleges feladatra koncentrálhat, a grafikus processzor regisztereinek megismerése helyett.
A könyv egyik célja a programozható grafikus csővezeték megismertetése, a lehető legérthetőbb formában.
A másik célkitűzés a játékfejlesztés és játéktervezés további, gyakorlati aspektusainak bemutatása.
A szerző reményei szerint ennek a könyvnek is hasonlóan jó fogadtatása lesz, mint elődjének, és hozzájárul a méltán híres magyar játékfejlesztői tábor bővítéséhez.

A könyvhöz tartozó forráskódok itt érhetők el: http://www.szak.hu/shadersrc

További ajánlatunk

Vállalati információs rendszerek műszaki alapjai
borító: Vállalati információs rendszerek műszaki alapjai>
5 000 Ft
Számítógéppel emberi nyelven
borító: Számítógéppel emberi nyelven>
2 000 Ft
Windows Internals
borító: Windows Internals>
5 000 Ft
Word 2003 - Gyakori kérdések
borító: Word 2003 - Gyakori kérdések>
800 Ft
Microsoft Office 2003
borító: Microsoft Office 2003>
1 000 Ft
Delphi a gyakorlatban
borító: Delphi a gyakorlatban>
1 000 Ft
PowerShell-példatár
borító: PowerShell-példatár>
2 000 Ft
Windows Server 2008 rendszergazdáknak
borító: Windows Server 2008 rendszergazdáknak>
4 000 Ft

Hasznos holmik